Xiaomi SU7 Ultra Avrupa’da yola çıktı!


Xiaomi, elektrikli otomobil pazarındaki global genişleme planları doğrultusunda Avrupa’da önemli bir adım attı. Şirketin yüksek performanslı elektrikli sedan modeli SU7 Ultra, Avrupa’da yasal olarak tescil edilerek kamuya açık yollarda ilk kez test edildi. Test aracının plakası “M SU7088E” olarak kayıtlara geçti. Plakadaki “M” harfi Münih’i simgelerken, aynı zamanda Xiaomi’nin “Mi” markasını ve SU7 modelini sembolize ediyor.

Xiaomi SU7 Ultra Almanya’da resmen tescillendi

Xiaomi Grubu Ortağı ve Başkanı Lu Weibing, aynı zamanda akıllı telefon birimi ve marka yönetiminden de sorumlu isim olarak şu sıralar Avrupa genelinde pazar araştırması amacıyla iş seyahatinde bulunuyor.

Weibing, 5 Temmuz’da Weibo üzerinden yaptığı paylaşımda Münih’te tescilli SU7 Ultra ile test sürüşü yaptığını duyurdu. Bu sürüş, Avrupa’da SU7’nin halka açık yollarda düzenlenen ilk resmi kullanımını temsil ediyor.

Xiaomi SU7 Ultra, 4.997 mm uzunluk, 1.963 mm genişlik ve 1.455 mm yükseklik gibi ölçülerle orta-büyük segmentte konumlanıyor. 3.000 mm dingil mesafesi, aracı tam boy lüks sedanlarla aynı sınıfa yerleştiriyor. Pist odaklı donanımda yaklaşık 2.205 kilogram ağırlığa sahip olan araç, 0.195’lik hava sürtünme katsayısıyla sınıfında dikkat çeken bir aerodinamik yapıya sahip.

Araç, 0’dan 100 km/s hıza yalnızca 1.98 saniyede ulaşıyor ve 350 km/s maksimum hıza çıkabiliyor. Karbon seramik frenlerle donatılan model, Nürburgring gibi zorlu pistlerde yapılan testlerle kalibre edilmiş bir şasiye sahip.

Gücünü, 93.7 kWh kapasiteli CATL Qilin II bataryadan alan SU7 Ultra, 897 voltluk bir elektrik mimarisi üzerinde çalışıyor. CLTC standardına göre menzili 630 kilometreye kadar ulaşıyor.

26 Haziran’da Xiaomi, SU7 Ultra prototipinin Nürburgring Nordschleife pistinde 6 dakika 22.091 saniyelik tur süresiyle pist tarihinin en hızlı üçüncü aracı olduğunu açıkladı.

Seri üretim versiyon ise Xiaomi’nin “Track Professional Package” isimli pist odaklı opsiyon paketiyle aynı pisti 7:04.957 sürede tamamladı. Bu, testin yapıldığı dönemde seri üretim elektrikli sedanlar arasında kaydedilen en hızlı tur süresi olarak duyuruldu.

Prototip temel alınarak geliştirilen SU7 Ultra Nürburgring Limited Track Edition, sadece 100 adetle sınırlı tutuldu. Aracın fiyatı 814.900 yuan (yaklaşık 113.500 ABD doları) olarak belirlendi. Bu özel versiyon; sabit arka kanat, karbon fiber aerodinamik eklentiler, yarış koltukları ve kısmi güvenlik kafesi gibi fabrika çıkışlı performans bileşenlerini içeriyor.

Xiaomi CEO’su Lei Jun, geçtiğimiz dönemde yaptığı açıklamada şirketin yurtdışı otomotiv pazarına 2027 yılında açılmasının planlandığını belirtti. Avrupa’da tescillenen SU7 Ultra test aracı ise bu stratejinin bir parçası olarak teknik validasyon amacıyla kullanılıyor. Araç, herhangi bir müşteri teslimatına dahil değil ve seri üretim araçlardan bağımsız olarak değerlendirme sürecinde bulunuyor.



Haber Kaynak Linki

Related Posts

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir